The Intergalactic Retrogaming Museum!
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

The Intergalactic Retrogaming Museum!

Want to discuss retrogaming? Forumet för alla gamla retro nostalgiker, som jag själv!
 
HemPortalliSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Vilken konsoll/dator hatade ni mest?

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Admin
Admin
Admin


Antal inlägg : 1659
Age : 62
Location : Sweden
Registration date : 07-10-06

Vilken konsoll/dator hatade ni mest? Empty
InläggRubrik: Vilken konsoll/dator hatade ni mest?   Vilken konsoll/dator hatade ni mest? Icon_minitimefre okt 12, 2007 2:50 am

Eftersom jag var Atari ST freak så låg Amiga pyrt till. Very Happy

Men så skaffade jag en Amiga senare och då hatade man PC istället. Very Happy

På Atari 800 tiden så hatade man C64 pga att alla spel släpptes för den och inte för Atari 800. Very Happy

Det blir nog så.

När jag hade Snes 1992 så hatade jag Megadrive och sa, - Ha, den är alldeles för kass för att jämföras med Supernintendo, grafiken kan inte vara mycket bättre än på en Atari ST, det är ju bara en palett på 512 färger varav 64 samtidigt, upplösningen är heller inget att hurra för, 320x224. Inte att ens jämföra med Snes.

Några år senare fick jag se Sonic II och tappade hakan, jag skaffade en Megadrive dagen efter och har sedan dess varit Sonic freak. Wink
Till överst på sidan Gå ner
https://globalwarming62.swedishforum.net
Starflower

Starflower


Antal inlägg : 154
Registration date : 07-10-07

Vilken konsoll/dator hatade ni mest? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilken konsoll/dator hatade ni mest?   Vilken konsoll/dator hatade ni mest? Icon_minitimefre okt 12, 2007 3:37 pm

Jag hatade commodore mest. Man var ju i den trottsiga åldern också. Magnus i min klass i Lundenskolan i Skövde bjöd hem mig en gång. Där hade han sin C-64 på rummet och skröt hur bra den va mot Atari. Magnus var egentligen min bästa vän i Lundenskolan men då det gällde datorerna Atari VS commodore så drog vi aldrig jämt.
Till överst på sidan Gå ner
 
Vilken konsoll/dator hatade ni mest?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
The Intergalactic Retrogaming Museum! :: Retro Gaming & Data snack :: Retro Gaming!-
Hoppa till: